Regulamin zakupów w sklepie internetowym

Warunki świadczenia usług

Regulamin sklepu internetowego www.oliviaplum.pl

Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady, zgodnie z którymi funkcjonuje Sklep internetowy dostępny za pośrednictwem strony internetowej www.oliviaplum.pl , prowadzony przez Kanu Nature sp. z o.o. z siedzibą w  Świeszynie, Świeszyno 39 76-024 Świeszyno, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców w Sadzie Rejonowym w Koszalinie - IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000630060, NIP 4990658610, REGON 365030389.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować w jakiejkolwiek sprawie związanej z funkcjonowaniem naszego Sklepu prosimy o kontakt pod adresem e-mail: hello@oliviaplum.com. Jeżeli chciałbyś skontaktować się z nami w formie pisemnej napisz do nas na adres: Kanu Nature sp. z o.o. Świeszyno 39, 76-024 Świeszyno.

 §1 Definicje

  1. Adres pocztowy – położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
  2. Adres reklamacyjny: Kanu Nature sp. z o.o. Świeszyno 39, 76-024 Świeszyno, tel. 94 346 58 68.
  3. Cena – cena, którą Klient zobowiązuje się uiścić na rzecz Sprzedającego w zamian za przeniesienie własności Produktu na Klienta lub dostarczenie treści cyfrowych i udzielenia licencji przez Sprzedającego na rzecz Klienta (w przypadku Produktu elektronicznego). Cena Produktu podana w Sklepie jest wyrażona w walucie polskiej lub w euro (w zależności od ustawień strony Sklepu Internetowego wybranych przez Klienta) oraz jest ceną brutto, tzn. uwzględniającą wszelkie obowiązujące podatki. Cena nie zawiera kosztów Dostawy.
  4. Czat na żywo – Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.oliviaplum.pl za pomocą którego Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedającym w czasie rzeczywistym.
  5. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w zakładce Dostawa.
  6. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
  7. Dzień roboczy - dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni, które są uznane za ustawowo wolne od pracy.
  8. Formularz kontaktowy - Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.oliviaplum.pl , za pomocą którego osoba ma możliwość skontaktować się ze Sprzedającym.
  9. Formularz rejestracji – Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.oliviaplum.pl , za pomocą którego, Klient ma możliwość stworzyć swoje indywidualne Konto.
  10. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.oliviaplum.pl , za pomocą którego Klient ma możliwość złożenia Zamówienia oraz zawarcia Umowy sprzedaży produktów fizycznych lub Umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Produktów elektronicznych.
  11. Karta Produktu – pojedyncza podstrona Sklepu zawierająca informacje o pojedynczym Produkcie.
  12. Klient/Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w określonych przez prawo przypadkach także osoba posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych), osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży produktów fizycznych lub Umowę o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Produktów elektronicznych ze Sprzedającym albo która zamierza korzystać lub korzysta z Usługi Elektronicznej.
  13. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22(1) Kodeksu cywilnego).
  14. Koszyk – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Produktów na podstawie wyboru Klienta.
  15. Konto - Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę, która zostaje zabezpieczona loginem oraz hasłem ustalonymi indywidualnie przez Klienta, stanowiąca zbiór danych w systemie teleinformatycznym oraz umożliwiająca gromadzenie i dostęp do danych wprowadzonych przez Klienta, w tym danych o dotychczas złożonych przez Klienta Zamówieniach, statusie aktualnie złożonych Zamówień czy korzystaniu z Subskrypcji Produktu.
  16. Miejsce wydania Produktu fizycznego – Adres pocztowy lub Punkt odbioru wskazane przez Klienta w Zamówieniu.
  17. Moment wydania rzeczy – moment, w którym Klient lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie Produkt w posiadanie. Osobą trzecią nie jest przewoźnik.
  18. Newsletter – nieodpłatna Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę w postaci przesyłania drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail informacji handlowych dotyczących Produktów, nowości, bestsellerów, promocji w Sklepie, kodach rabatowych, działalności Sklepu lub Sprzedającego, ciekawych wydarzeń, nowych treści na blogu, a także informacje o charakterze remarketingowym, takie jak wiadomości powitalne po zakupie, informacje o pozostawionym w koszyku produkcie itp. Newslettery przesyłane są cyklicznie lub po upływie pewnego czasu od pozostawienia produktu w koszyku, zakupu lub wizyty w Sklepie, przeglądania danego produktu. Do ich wysyłania mogą być wykorzystywane automatyczne systemy wywołujące. Newsletter jest usługą świadczoną przez czas nieokreślony, a Klient/Usługobiorca ma prawo w każdym czasie zrezygnować z korzystania z niej.
  19. Płatność – zapłata za Produkt i Dostawę (dotyczy Produktów fizycznych).
  20. Produkt – produkt dostępny w Sklepie (zarówno produkt stanowiący rzecz ruchomą, będący produktem fizycznym jak i produkt elektroniczny np. ebook) mogący stanowić przedmiot Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Produktów elektronicznych zawieranej między Sprzedającym a Klientem.
  21. Program lojalnościowy – działanie prowadzone przez Usługodawcę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Skierowane jest do zarejestrowanych Klientów posiadających Konto, którzy w zamian za dokonywanie zakupów otrzymują punkty. Punkty naliczane są automatycznie po rozliczeniu zamówienia i zostają przypisane do Konta.
  22. Przedsiębiorca – podmiot zawierający umowę ze Sprzedającym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
  23. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; o której mowa w art. 385 (5), art. 556 (4), art. 556 (5) oraz art. 576 (5) Kodeksu cywilnego oraz art. 38a Prawa konsumenckiego.
  24. Punkt odbioru – miejsce wydania Produktu fizycznego niebędące Adresem pocztowym Klienta, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w Sklepie.
  25. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.oliviaplum.pl , za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  26. Termin realizacji – podana na Karcie Produktu liczba Dni roboczych określająca termin realizacji Zamówienia.
  27. Umowa o dostarczenie treści cyfrowych – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczenia przez Sprzedającego na rzecz Klienta treści cyfrowych (np. ebooka) za zapłatą Ceny.
  28. Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów oraz w odpowiednim zakresie w przypadku Przedsiębiorców na prawach konsumenta i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego w przypadku Przedsiębiorców.
  29. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, dostępna za pośrednictwem strony internetowej www.oliviaplum.pl m.in.: Formularz rejestracji, Konto, Formularz Zamówienia, Newsletter, Formularz kontaktowy dla firm, Czat na żywo.
  30. Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna Produktu.
  31. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedającym lub Umowy o dostarczenie treści cyfrowych.

 §2 Warunki ogólne dotyczące Umowy sprzedaży i Produktów

  1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem bez uszczerbku dla ochrony, jaką zapewniają Konsumentom i Przedsiębiorcom na prawach konsumenta bezwzględnie obowiązujące przepisy państwa miejsca ich zwykłego pobytu.
  2. Stronami Umowy sprzedaży są Sprzedający oraz Klient. Na podstawie Umowy sprzedaży Sprzedający zobowiązuje się do przeniesienia na Klienta własności Produktu oraz do dostarczenia go Klientowi zgodnie z Umową sprzedaży, a Klient zobowiązuje się do zapłaty Sprzedającemu Ceny Produktu i kosztów Dostawy oraz do odebrania Produktu.
  3. W celu złożenia Zamówienia (niezależnie od rodzaju Produktu), nie jest konieczne posiadanie przez Klienta Konta. Wystarczającym w tym wypadku jest wypełnienie Formularza Zamówienia. Jeżeli jednak Klient zdecyduje się na skorzystanie z Subskrypcji Produktu fizycznego, koniecznym jest wówczas założenie przez Klienta indywidualnego Konta.
  4. Sprzedający może dokonywać zmian Cen Produktów, wprowadzać nowe Produkty do oferty w Sklepie, a także przeprowadzać akcje promocyjne. Zmiana Ceny, dokonana przez Sprzedającego nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany Ceny.
  5. Sprzedający jest zobowiązany do świadczenia usług i dostarczania Produktów wolnych od jakichkolwiek Wad.
  6. Sprzedający zastrzega, że nie prowadzi za pośrednictwem Sklepu sprzedaży hurtowej Produktów, jak również sprzedaży Produktów w celu dalszej ich odsprzedaży.
  7. W przypadku dokonania Zamówienia, którego przedmiotem są zarówno Produkty fizyczne, jak i Produkty elektroniczne, dochodzi do zawarcia kilku umów określonego rodzaju odpowiadających przedmiotowi Zamówienia.
  8. Jeżeli określony został inny termin dostarczenia/przekazania Produktu, to Klienta obowiązuje termin wskazany przez Sprzedającego na stronie sprzedażowej produktu/Karcie Produktu (np. przedsprzedaż).
  9. Produkty fizyczne mogą posiadać gwarancję producenta lub innego podmiotu. W wypadku Produktów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu, na jaki została udzielona, będzie wskazana m.in. w opisie Produktu na stronie internetowej Sklepu.

 §3 Zawarcie Umowy sprzedaży i realizacja Zamówienia

  1. Zamówienia można składać  w sklepie internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę pod warunkiem dostępności Strony Internetowej. 
  2. Złożenie zamówienia jest możliwe po:
    1. prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie Sklepu i założeniu Konta w Sklepie, jeśli Klient wyrazi chęć dokonania rejestracji;
    2. zapoznaniu się i zaakceptowaniu regulaminu;
    3. wykonaniu następujących czynności 
      1. dodanie do Koszyka Produktu/ów;
      2. wybór rodzaju Dostawy;
      3. wybór rodzaju Płatności;
      4. wybór Miejsca wydania Produktu;
      5. potwierdzenia złożenia w Sklepie Zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
  3. Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedającym następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia. Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie przesyła potwierdzenie jego złożenia na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w trakcie składania Zamówienia. Potwierdzenie Zamówienia stanowi oświadczenie o przyjęciu Zamówienia przez Sprzedającego. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
  4. Rozpoczęcie realizacji Zamówienia Klienta płatnego za pośrednictwem systemu płatności elektronicznej następuje po zawarciu Umowy sprzedaży i zaksięgowaniu Płatności Klienta na koncie Sprzedającego lub operatora płatności. W sytuacji, gdy płatność nie została dokonana, Zamówienie uważa się za wycofane, a gdy Sprzedający potwierdził już przyjęcie Zamówienia - Umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu.
  5. Jeżeli Towar jest niedostępny, Sklep Internetowy poinformuje o tym Klienta. Sklep Internetowy ma w takim przypadku prawo do odstąpienia od Umowy, a jeżeli Klient zapłacił za Towar Sklep Internetowy dokona zwrotu pieniędzy w ciągu 14 dni na konto bankowe wskazane przez Klienta.
  6. W przypadku czasowej niedostępności Towaru, Sklep Internetowy może zaproponować zakup innego lub wysyłkę zamówionego Towaru w późniejszym terminie, o ile Klient wyrazi na to zgodę. Brak zgody Klienta zobowiązuje sprzedawcę do niezwłocznego zwrotu otrzymanych pieniędzy,
    w terminie nie późniejszym niż 14 dni, na konto bankowe wskazane przez Klienta.
  7. Zakupiony Produkt fizyczny jest wysyłany wybranym przez Klienta rodzajem Dostawy do wskazanego przez Klienta w Zamówieniu Miejsca wydania Produktu.
  8. Sprzedający wystawia i przekazuje Klientom faktury w formie elektronicznej. Klient poprzez akceptację niniejszego Regulaminu wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. W przypadku konieczności wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie wystawiona przez Sprzedającego wraz ze zwrotem płatności na rachunek bankowy Klienta. Faktura korygująca zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, podany podczas składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.

 §4 Wysyłka Produktu fizycznego w ramach Subskrypcji Produktu

  1. Klient dokonując Zamówienia Produktów fizycznych może wybrać tzw. subskrypcję czyli wysyłkę cykliczną produktu. Polega ona na złożeniu Zamówienia, które z wybraną przez Klienta częstotliwością ( co 30, 60 lub 90 dni), odnawia się bez konieczności składania przez Klienta kolejnych zamówień. 
  2. W celu skorzystania z Subskrypcji Produktu konieczna jest rejestracja Klienta poprzez założenie indywidualnego Konta.
  3. Klient może w każdym czasie edytować lub też anulować Subskrypcję Produktu. Edycja subskrypcji może polegać na zmianie Miejsca wydania Produktu, terminu dostarczenia kolejnej przesyłki czy dowolnej zmianie listy Produktów.
  4. Subskrypcja Produktu umożliwia Klientowi możliwość nabycia Produktu za niższą Cenę w porównaniu do Ceny Produktu objętego Zamówieniem z wysyłką jednorazową - co jest jednoznacznie przedstawione na Karcie Produktu.
  5. Klient wybierając usługę Subskrypcji Produktu wyraża zgodę na cykliczne pobieranie przez operatora płatności (Stripe) z karty płatniczej Klienta Ceny Produktów podlegających Subskrypcji oraz kosztów Dostawy (o ile Dostawa będzie odpłatna). Cena wraz z kosztami Dostawy (o ile Dostawa będzie odpłatna) będzie pobierana przez operatora płatności zgodnie z wybraną przy składaniu Zamówienia częstotliwością wysyłki w dacie odpowiadającej dniu ustawienia Subskrypcji Produktu. Częstotliwość wysyłki może zostać przez Klienta zmodyfikowana w każdym momencie.
  6. Klient w ramach usługi płatności cyklicznych ma możliwość wpisania danych karty i zlecenia stałego polecania zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez operatora Płatności (Stripe). Operator płatności pośrednicząc w dokonaniu płatności udostępnia narzędzie Token (wirtualny identyfikator karty), umożliwiające przypisanie do indywidualnego Klienta unikalnego identyfikatora, za pomocą̨ którego Klient cyklicznie dokonuje płatności na rzecz Sprzedającego.
  7. Klient może w każdym momencie zrezygnować z usługi Subskrypcji Produktu, bez konieczności zachowania jakiegokolwiek okresu wypowiedzenia - wystarczy, że na swoim Koncie zaznaczy odpowiednią opcję w zakładce „Twoje subskrypcje”.

 §5 Sposoby Płatności

  1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu Zamówienia.
  2. Dostępne w Sklepie metody Płatności są następujące:
    a. Płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu szybkiej płatności online Przelewy24 (płatność online) obsługiwanego przez firmę PayPro - PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
    b. Płatność kartą debetową lub kredytową za pośrednictwem Stripe z siedzibą główną w San Francisco, CA 94103, United States, 510 Townsend St. Sprzedający nie obsługuje ani nie zapisuje jakichkolwiek danych karty (debetowej lub kredytowej) Klienta.
    1. Za pośrednictwem systemu PayPal
  3. Zobowiązanie Klienta do zapłaty w przypadkach, o których mowa w ust. 1 powyżej jest wykonane z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym operatora płatności.
  4. W przypadku, gdy Sprzedający umożliwi skorzystanie z usługi płatności online realizowanej przez innego operatora płatności niż podmioty wskazane powyżej, informacja taka będzie wskazana w odpowiedniej zakładce Płatności na stronie oliviaplum.pl.
  5. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta, z której dokonano uprzednio Płatności.

 §6 Dostawa 

  1. Miejsce wydania Produktu wybrane przez Klienta może znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z informacjami w zakładce Dostawy znajdującej się na stronie internetowej.
  2. Sprzedający umożliwia Klientom dostawę Produktów na terytorium Polski za pośrednictwem firm kurierskich: DPD lub odbiór w punktach odbioru Inpost
  3. Dostawa Produktu jest odpłatna, chyba że co innego wynika z Umowy sprzedaży.
  4. Czas realizacji Zamówienia (doręczenia Produktu) od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności wynosi do 7 Dni roboczych w przypadku przesyłki krajowej, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.  W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 20 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą liczy od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

 §7 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny.
  2. Termin odstąpienia od umowy wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się:
    1) dla Umowa sprzedaży– od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
    2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
    Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Prawo odstąpienia może zostać zrealizowane poprzez wysłanie wiadomości e-mail zawierającej jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: hello@oliviaplum.com. Klient może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia (Załącznik nr 1 ), jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Jeżeli Konsument skorzystał z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania jego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży wysyłając wiadomość na podany przez Konsumenta adres poczty elektronicznej. W przypadku odstąpienia od umowy, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą.
  5. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Koszt zwrotu Produktu obciąża Konsumenta. 
  6. Konsument odsyła Produkty będące przedmiotem Umowy sprzedaży, od której odstąpił na adres: Kanu Nature sp. z o.o., Świeszyno 39, 76-024 Świeszyno.
  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta, jeżeli Konsument ten koszt poniósł. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedający dokonuje zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument dla danego Zamówienia, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

 §8 Reklamacja Produktów

  1. Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego Towaru z umową. Poczynając od dnia 25 grudnia 2014 roku Klient uprawniony będzie do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej dostarczonego Towaru.
  2. Klientowi przysługuje również prawo do złożenia reklamacji w przypadku zaistnienia problemów wywołanych niewłaściwym działaniem oprogramowania sklepu.
  3. Klienci powinni kierować ewentualne reklamacje za pośrednictwem poczty na adres: Kanu Nature sp. z o.o., Świeszyno 39, 76-024 Świeszyno z dopiskiem „Sklep internetowy – reklamacje” lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: hello@oliviaplum.com.
  4. Reklamacja winna zawierać co najmniej: dane osobowe Klienta, dane kontaktowe, opis stwierdzonej wady Towaru lub nieprawidłowości w działaniu oprogramowania sklepu, treść żądań reklamującego. Jeśli reklamacja dotyczy zakupionych w sklepie Towarów – Klient winien przesłać na koszt Sprzedawcy reklamowany Towar na adres Sprzedawcy, wskazany powyżej w pkt 3 regulaminu.
  5. Reklamacje rozpatrywane będą najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji. Jeśli reklamowany Towar zostanie przesłany do Sprzedawcy w terminie późniejszym, termin do rozpatrzenia reklamacji biegnie od daty nadesłania reklamowanego Towaru.
  6. W przypadku uwzględnienia reklamacji, reklamowany Towar zostanie stosownie do dyspozycji Klienta wymieniony na wolny od wad, nastąpi obniżenie jego ceny lub zwrot ceny kupna (odstąpienie od umowy przez Klienta). W przypadku Towarów kosmetycznych niemożliwe jest dokonanie w reklamowanych Towarach usunięcia ewentualnej wady Towaru (naprawa Towaru) i tej treści żądanie reklamacyjne Klienta nie będzie mogło być uwzględnione.
  7. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, Towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
  8. Klientowi przysługuje prawo wniesienia reklamacji w przypadku wykrycia wady nabytego Towaru przed upływem 2 lat od dnia wydania tego Towaru Klientowi. Roszczenie Klienta o wymianę nabytego Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, nie wcześniej jednak niż przed upływem 2 lat od dnia wydania Towaru klientowi. W tym samym terminie Klient może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady zakupionego Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru.
  9. W przypadku Klienta będącego przedsiębiorcą Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie towaru, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy o wadzie Towaru niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  10. W razie stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia Towaru podczas transportu, zaleca się aby Klient sporządził w obecności kuriera protokół szkody.
  11. Pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów:
    1. informujemy, że Klientowi będącemu konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń:
      1. możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823), tj. np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Krakowie (np. http://www.krakow.wiih.gov.pl/);
      2. wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (np. http://bip.malopolska.pl/wiihkrakow/Article/id,112169.html);
      3. zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów (np. https://www.bip.krakow.pl/?id=400).
      4. Bezpłatną pomoc konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także organizacje społeczne, takie jak m.in. Federacja Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/).
    2. jednocześnie informujemy, że powyższe postępowanie ma charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
    3. klient będący konsumentem, jest także uprawniony do skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń w postaci platformy interaktywnej ODR (Online Dispute Resolution), zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany Rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/WE, zwanym dalej „ROZPORZĄDZENIEM W SPRAWIE ODR”.
    4. platforma ODR jest interaktywnym narzędziem udostępnionym konsumentom z Unii Europejskiej, za pomocą którego można złożyć skargę. Poniżej zamieszczamy lik do platformy ODR: ec.europa.eu/consumers/odr. Stosownie do Art. 1 Rozporządzenia w sprawie ODR celem powstania platformy ODR jest udostępnienie konsumentom narzędzia ułatwiającego niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami na terytorium Unii Europejskiej.
    5. adres e-mail Sklepu Internetowego do kontaktu z Klientami jest następujący: hello@oliviaplum.com .

  §9 Opinie w sklepie internetowym

  1. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być ocena lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
  2. W celu dodania opinii w sklepie internetowym Klient musi podać swój e-mail adres.
  3. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość e- mail z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę.
  4. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Opinie mogą pojawić się w Sklepie Internetowym z opóźnieniem do 2 tygodni od jej dodania.
  5. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep Internetowy.
  6. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywany przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
  7. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawcy ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
  8. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.

 §10 Program lojalnościowy

  1. Uczestnikiem Programu lojalnościowego może być każdy Klient posiadający Konto.

2.Punkty zbierane przez Klienta w ramach Programu lojalnościowego przypisane są do do jego Konta i nie mogą zostać przekazane innemu Klientowi.

  1. Lista punktowa określająca przelicznik liczby punktów na korzyści (promocje, rabaty, zniżki itd) została zaprezentowana w zakładce Program Lojalnościowy.

§11 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 30 grudnia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona. 
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  5. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

§12 Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie treści udostępnione na stronie www.oliviaplum.pl stanowią przedmiot praw autorskich przysługujących Usługodawcy lub podmiotom, od których Usługodawca uzyskał zgodę na zamieszczenie ich na stronie internetowej. Prawa te podlegają ochronie przewidzianej w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jakiekolwiek powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie w całości lub części ww. treści, bez uzyskania zgody Usługodawcy w formie pisemnej pod rygorem 
  2. Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Klienta, który nie jest Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy sprzedaży jednak nie więcej niż do kwoty 1.000 zł. Przy czym Sprzedający w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy sprzedaży i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn. Przez ważne przyczyny rozumie się:
    a. wymóg dostosowania postanowień Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa lub/i decyzji uprawnionych władz publicznych regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedającego wpływających na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedającym;
    b. zmianę interpretacji przepisów powszechnie obowiązującego prawa (mającą wpływ na treść Regulaminu) wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
    c. poprawę obsługi Klienta;
    d. rozbudowę i/lub zmianę funkcjonalności Sklepu;
    e. wprowadzanie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną i/lub zmiana warunków technicznych i/lub technologicznych świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
    f. konieczność usunięcia błędów i/lub omyłek pisarskich znajdujących się w treści Regulaminu;
    g. zmianę danych Sprzedającego (w tym danych teleadresowych, nazw, adresów elektronicznych czy aktualizacja linków zamieszczonych w treści Regulaminu) lub innych danych wskazanych w Regulaminie.
  4. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia poinformowania o zmianie. W przypadku zmiany Regulaminu z ważnych powodów w zakresie świadczenia usług o charakterze ciągłym (np. Konto), Usługodawca za pośrednictwem poczty elektronicznej informuje o tym fakcie Usługobiorcę, który w ciągu 14 dni od dnia poinformowania o tej zmianie może wypowiedzieć zawartą w tym zakresie umowę z Usługodawcą.
  5. Każdorazowo o zmianie treści Regulaminu Usługodawca informuje na swojej stronie internetowej za pomocą odpowiedniego komunikatu.
  6. Treści udostępniane na stronie przez Usługodawcę w postaci artykułów, wpisów czy innych form i materiałów nie stanowią porady prawnej jak również jakiejkolwiek porady specjalistycznej, w tym medycznej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie przez Usługobiorcę ww. treści.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Prawa konsumenckiego.
  8. Regulamin obowiązuje od dnia 3.01 2023 roku.

Załącznik 1 : Formularz odstąpienia od umowy 

Załącznik 2: Formularz reklamacyjny produktu 

Poprzedni Regulamin tutaj